Bibliocenter verzorgt ook in Neer een informatiepunt om mensen te helpen met de digitale overheid, bijvoorbeeld:

• mensen helpen met vragen als "Hoe zat dat ook alweer met die DigiD?"
  • "Waar kan ik mijn studiefinanciering/pensioen inzien?"
  • "Hoe verleng ik mijn rijbewijs?".

In de folder staan alle locaties, datums en tijden. Het IDO is voor iedereen toegankelijk, het is dus niet alleen voor leden van de bieb!

Steeds meer Nederlanders komen om het leven door een ongelukkige val.

Deze nieuwsbrief bevat oa.a. de volgende onderwerpen:

• Ons Mailmagazine nr. 4
  • KBO present in Liever Langer Thuis van De Limburger
  • 24/25 mei feestweekend 5 jaar Risk Factory
  • Oriëntatiebijeenkomst Ouderenadvisering
  • Boekje: Luister naar de stem van ouderen (online en fysiek)
  • Nieuw project: Praat vandaag over morgen!
  • Declareren contributie KBO bij VGZ eenvoudig
  • Informatiepunt Digitale Overheid in bibliotheek

De hele nieuwsbrief kunt u hier lezen.

Woensdag 3 april werd in D’n Haammaeker de jaarlijkse ledenvergadering gehouden.

Aanmelden voor de digitale nieuwsbrief KBO Limburg

The Color Purple op
Zondag 17 maart 11.00 uur

Ons jaarlijks uitstapje met de bus is dit jaar vroeg gepland.

Op 8 maart brengen we een bezoek aan Brussel en het Europees Parlement.

Wij vertrekken om kwart over acht vanaf de parkeerplaats hoek Steeg/Goot en rijden rechtstreeks naar Brussel, waar we rond half elf uur arriveren. We lopen naar Restaurant Quartier Leopold.
 Hier drinken we koffie/thee met iets lekkers. Vandaar gaan we te voet naar het bezoekerscentrum van het Europees Parlement.
Om half twaalf is er een korte rondleiding met bezoek aan de Plenaire Vergaderzaal en een gesprek met Europarlementariër Jeroen Lenaers.
Rond half twee brengt de bus ons naar restaurant Chez Léon, waar een warme maaltijd wordt geserveerd.  Om half vier vertrekken we voor een rondrit (met gids) door de stad Brussel. De terugreis is rond vijf uur.

We sluiten de dag af met een gezamenlijke koffietafel bij restaurant Int Brookx in Stevensweert.
Rond half tien verwachten we terug te zijn in Neer.
De bijdrage voor deze hele dag, inclusief warme maaltijd en koffietafel, bedraagt 45 euro p.p.

Introducees zijn van harte welkom.

U kunt zich tot uiterlijk 15 februari telefonisch opgeven bij Annie Hesen, tel. 06 5125 1514. Betaling op rekeningnr. : NL40RABO0135705924, onder vermelding van “Brussel”.

Op 31 januari om 19.30 uur is er in D'n Haammaeker een bijeenkomst over verduurzamen en energie besparen.

Meer informatie op deze uitnodiging.

De KBO wil meer zichtbaar zijn in Limburg.